Skip to content

Ja-siden købte annoncer for flere millioner

Medieovervågningsvirksomheden Infomedia har opgjort, hvor meget ja-siden og nej-siden brugte på avisannoncer op til folkeafstemningen om EUs patentdomstol. Opgørelsen viser, at ja-siden brugte 3.998.250 annoncekroner på landets dagblade. Nej-siden brugte 293.750 kroner.

På ja-siden er det i høj grad virksomheder og store organisationer, der har købt annoncer for et ja. Dansk Industri og CO-industri har f.eks. brugt 2,6 millioner kroner. På nej-siden har det primært været politiske organisationer som Folkebevægelsen mod EU.


Læs mere på bl.a. Dr.dk – klik her!

Back To Top
Cookie-politik

Denne hjemmeside bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores hjemmeside og hjælpe vores team med at forstå, hvilke dele af hjemmesiden du finder mest interessante og nyttige.